Warm!!!! - Reisverslag uit Villafranca, Spanje van Arie & Heiltje - WaarBenJij.nu Warm!!!! - Reisverslag uit Villafranca, Spanje van Arie & Heiltje - WaarBenJij.nu

Warm!!!!

Door: Arie & heiltje

Blijf op de hoogte en volg Arie & Heiltje

18 Juli 2012 | Spanje, Villafranca

Nu voelen we dat we in Spanje zitten! pfffft en nog niet eens in het zuiden maar vlakbij Pamplona, dus net achter de Pyreneen.
Afgelopen zondag hebben we nog een Spaanse picknick meegemaakt ter ere van Luz, het dochtertje van Vicky, de zus van Marga die 4 jaar werd.
Ernst en Marga mochten van een oom een grote hoge auto lenen zodat zij ons op konden halen. Vanaf de camping in Gava naar het park in Barcelona waar de picknick was, was het volgens Ernst niet te doen met openbaar vervoer dus werken we lux vervoerd! Toen we de ingang van het park hadden gevonden viel het niet mee om te parkeren, heel veel Spanjaarden gaan op zondag buiten in het park eten, maar uiteindelijk is het toch gelukt en na een flinke wandeling kwamen we op de bestemming aan. Hoog de berg op was de familie aanwezig met allerlei lekkere hapjes en drinken. Het was een echt kinderfeestje en met waterballonnen was het grote pret, ook voor de volwassenen!!! Eind van de middag ging de zon weg en werd het zelfs fris op de berg!
Maandag lekker rustig aan gedaan. Arie wilde nog gaan fietsen maar zijn benen waren niet in conditie, te veel gelopen en geklommen de berg op! Ja ja, de jaartjes gaan tellen! Dus een rustige dag om alles weer rijklaar te maken.
Dinsdag vertrokken richting Pamplona. De tour had een vrije dag dus konden we wat kilometers maken en hoefden we niet om 3 uur te stoppen om TV te kijken, het werd steeds warmer en om een uur of 5 kwamen we aan in Villafranca waar een vrij nieuwe camping is. Mooie camping, maar de boompjes zijn nog erg klein, dus geen schaduw! Camper neergezet en snel met de hondjes naar het schaduwrijke terrasje voor een koud biertje en een aqua con gas. Inmiddels was het 39 graden, pffft!
Na een koele nacht begon de ochtend met 20 graden maar nu, om 13.00 uur is het buiten 30.6 en binnen 33 graden. Arie zit al vanaf 11 uur TV te kijken. Vandaag de Koningsrit, door de Pyreneeen, leuk voor Arie om te zien omdat hij de Aubisque, de Tourmalet en de Col d'Aspin zelf ook heeft gereden, al is dat wel al een paar jaartjes geleden. Ik heb de ochtend doorgebracht met het lezen van de vele emails en even met Marga en Ernst te chatten.
Morgen gaan we verder, het worden niet veel kilometers want de tour heeft morgen ook een belangrijke etappe en dat wil Arie natuurlijk niet missen.
Verder hebben we nog geen plannen, we kijken gewoon naar het weerbericht en passen daar onze reis bij aan. Is Frankrijk slecht dan blijven we nog in het zuiden, zo niet dan gaan we langzamerhand richting Normandie, we zien wel!
Bedankt voor jullie reakties! Altijd leuk om te lezen.
Ik ga de hondjes weer even een beetje natmaken, echt veel last van de warmte hebben ze denk ik niet, ze houden zich heel rustig en liggen lekker lui op de bank, als ze het warm krijgen dan verdwijnen ze onder de camper waar het een klein beetje waait.
Dag allemaal, groetjes van ons beiden en de meisjes!

• 18 Juli 2012 - 12:10

Marianne:

Hoi alle vier!!
    Kun jij uitleggen aan mij wat dat woord precies betekent: WARM. Ik heb het al tijden niet meer mee mogen maken...Maar ik gun het jullie wel van harte. Zeker als je op vakantie bent met de camper moet je heerlijk weer hebben. Vandaag is het bij ons dan droog maar het waait wel flink en GEEN streepje zon te zien. Maar ik ben niet zielig hoor. Ik fiets toch heel veel en geniet van jouw tuin en mijn tuin, waar de eitjes van de merel in mijn druif zijn uitgekomen en moeder Mies veel werk heeft aan het aanslepen van wormpjes etc. en een gekwetter als ze weer aankomt bij dat spul. Daar geniet ik nou weer van.!!
    Genieten jullie ook maar heerlijk en een dikke knuf voor de twee meisjes. Ik mis ze nu echt!!
    Groetjes Marianne

• 18 Juli 2012 - 14:01

Nelleke:

We hebben geboekt! Komen op 5 sept aan in Brussel en Cees hallt ons op! We verheugen ons er zo op om jullie te zien!!
    Het gaat prima met mij en ik loop weer als een kieviet alhoewel nog geen lange afstanden. We hebben hier al 2 weken een hittegolf met temperaturen net als bij jullie. Vandaag gaat onze boot het water in, spannend!
    Geniet van je vakantie en probeer niet te smelten, want we hebben jullie nodig op tante Heiltje's verjaardag.

Kus!!

• 18 Juli 2012 - 14:16

Ton En Suze.:

Heerlijk om te lezen dat het warm is,hier ook hoor,maar daar moeten we wel de verwarming voor aanzetten haha,anders lijkt het wel herfst,maar we houden moed.
    Volgende week wordt het vast beter.
    Nog fijne dagen en tot ziens.
    Groetjes,Ton en Suze.

• 18 Juli 2012 - 14:55

Rina & NIEK.:

Hallo Luitjes kunnen jully niet wat warmte over mailen ,wij zitten s,avonds met de open haard aan ,het is goed weer om naar de TV tekijken had ik al verteld dat wij alle bij een Elctr fiets hebben maar wel een sportiev model heerlijk voor tegen wind,
    onze oude fietsen zijn voor naar het dorp maar jully zien ze wel een keer ,
    de zon komt zo waar door maar het is nuwel bij 5uur,onze Nel hebben ze een gezwel ondekt in haar buik ,ze moest vandaag weer naar Delft ik weet nog niet wat ze gaan doen ,operen niet dat weet ze al, ja ze word ook 88 jaar dus dat doen ze niet meer ,
    was Ernst nu algetrouwd of is het mij ontgaan,verder gaat hier alles zijn gangetje Gisteren avond bij Thijs en Wil rook op visite geweest een mooi huis nu dit was het weer voor vandaag liefs van ons .

\

• 18 Juli 2012 - 17:10

Ruud:

Nu, om even zeven uur 's avonds, schijnt hier zowaar een flauw zonnetje. En daarmee moeten wij het doen, terwijl ik juist zo van warmte houd. Ja, ja, het leven kan soms hard zijn ...
    Liefs, M&R

• 18 Juli 2012 - 18:21

Aad En Ria:

Hallo lieve mensen.Leuk om weer wat van jullie te horen.Wij zijn ook even thuis.Leuk dat jullie in Villafranca zijn geweest wij hebben daar ook vrienden wonen die hebben daar een wijn gaard heel leuk.Het is wel warm dat hadden wij al gehoord van marijke uil Caselldellfells.fijndat het met de dames goed gaat.Wij hopen dat het verder goed gaat met jullie en wensen jullie nog veel plezier.Lieve groet Aad en Ria.

• 18 Juli 2012 - 19:01

Len:

wweet je nog wij gingen vroeger overwinteren in spanje!
    fons en letty zijn samen 16 dagen naar china korea enz zaken en wat vacantie.dit is deeerste keer dat met tweetjes gaan groetjes

• 19 Juli 2012 - 14:14

Georgette:

Fijn dat julliehet zo lekker warm hebben dinsdag en woensdag hebben wij een zonnetje gehad konden bij ons chalet in de tuin zitten.Vandaag is net maandag regen regen en af en toe een beetje zon.Maar volgens de weerberichten krijgen wij vanaf zaterdag zomers weer daar houden wij het dan maar op nu zijn wij even thuis maar morgenmiddag zijnwij weer in Gorssel.Groetjes!

• 19 Juli 2012 - 14:14

Georgette: