8e reisverslag - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Arie & Heiltje - WaarBenJij.nu 8e reisverslag - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Arie & Heiltje - WaarBenJij.nu

8e reisverslag

Door: Heiltje

Blijf op de hoogte en volg Arie & Heiltje

22 Mei 2016 | Spanje, Barcelona

Beste allemaal,
Vandaag 22 mei, mijn geboortedag, schrijf ik het laatste reisverslag vanuit Spanje. Morgen vertrekken we richting Pijnacker. We hebben geen idee wanneerwe thuis zijn, dat ligt er helemaal aan hoe de reis verloopt en aan het weer want als het zonnetje schijnt dan stoppen we natuurlijk eerder. Hoewel we zullen toch wel voor 16.00 uur een slaapplekje moeten hebben want de komende week staat bij ons nog in het teken van de GIRO, nee niet de ouderwetse giro waarmee je je rekeningen kon betalen, maar de Italiaanse GIRO, een wielerronde vergelijkbaar met de Tour de France. De GIRO startte dit jaar zelfs in ons landje, in Apeldoorn! Arie wilt dit niet missen en ik kijk en vooral luister mee want natuurlijk zit ik ondergussen te haken. Bekijk de foto onderaan maar eens, dat heb ik allemaal gehaakt in de tijd dat we in Spanje waren. Een plaid in pasteltinten voor een frisse zomeravond, een boodschappennetje, een katoenen zomertrui voor mijzelf, nog een aquakleurig truitje, een wit vest, een enorm grote roomkleurige omslagdoek voor de Nederlandse zomer en ik ben nog bezig met een zomerjurk van héle dunne katoen, (gehaakt met haaknaald 2 voor de kenners).
Een productieve vakantie zonder arm of schouderpijn! Ontspannen is het toverwoord.
Vandaag is het een beetje bewolkte dag, wel is de temleratuur heerlijk, terwijl ik dit schrijf om 10.30 uur al 21 graden in de schaduw. Straks komen Ernst en Marga en dan gaan we op Spaanse etenstijd, 14.00 uur, eten in het restaurant nier op de camping. Gezellig. Gelijk voorlopig de laatste keer dat we hen zien, jammer maar dat heb je nu eenmaal als je zoon in Barcelona woont!
Arie heeft deze vakantie ongeveer 1000 km gefietst. Sommigrn van jullie zullen het veel vinden, anderen weer niet maar bedenk wel dat het flink bergachtig is en dat Arie dit jaar 78 jaar wordt! Ik vind het in ieder geval een hele prestatie voor zo'n "oude" man. Vanaf de camping heen en weer naar Sitges is het 60 km maar het is een bergachtige, kronkelende kustweg. Meerdere keren heeft hij deze gefietst, best wel eng want het is een drukke weg maar het verkeer neemt echt de ruimte om een fietser te passeren. De borden langs de wegen geven aan dat je 1,5 meter afstand van een fietser moet houden, dat is wel anders bij ons. Uitgerekend gisteren, de laatste keer kreeg hij een lekke band, de eerste en de laatste tijdens deze vakantie want onderweg komt zijn racefiets niet uit de aanhanger.
We hebben niets bijzonders meegemaakt sinds het laatste verslag, gewoon genoten van het heerlijke weer en ons plekje aan de rand van de camping en aan het strand, alleen gescheiden door een hek. Hier staan we al jaren en nu heeft de campingdirectie er een premium plaats van gemaakt en is de hele strook langs het strand 10€ duurder geworden en betaal je dus 29€ per dag en dat in het voorseizoen. Wij hebben geboft want toen we aankwamen was dit nog niet zo en men is wel zo aardig geweest de prijs niet te verhogen terwijl je hier al staat.
Volgend jaar wordt het dus wel een dure camping, maar we hebben geen keus. De camping is maar 20minuten autorijden van Ernst en Marga vandaan. Alle aandere campings liggen ver buiten Barcelona. Enfin, wie dan leeft, wie dan zorgt zullen we maar zeggen. Volgend jaar is nog ver.
Beste mensen, jullie horen nog van ons wanneer we weer thuis zijn. Groeten van ons beiden en de meisjes die het strand, waar ze 's morgens even kunnen rennen wel zullen missen.

• 22 Mei 2016 - 10:59

Georgette:

Heiltje,
    Van harte gefeliciteerd van ons lekker zo in het zonnetje je verjaardag te vieren.Je bent druk bezig geweest met het haken.Goed van Arie elke dag fietsen.Alvast eet smakelijk op de camping goede reis terug.

• 22 Mei 2016 - 11:16

E.W.A.Bakker-Lalleman:

Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag en maak er een mooie dag van!! Hartelijke groeten ook van Jan.

• 22 Mei 2016 - 11:22

Marianne Werder:

goedemorgen jullie beide,
    Onze hartelijke gelukwensen voor de verjaardag van Heiltje.
    Wat fijn om dat zo ver weg in de zon te vieren, wij proosten straks met een borreltje op je verjaardag.
    Geniet nog van de vakantie en doe rustig aan.
    We hebben weer genoten van jullie reisverslag.
    Tot in Pijnacker met lieve groeten van Reinhard en Marianne

• 22 Mei 2016 - 12:36

Wim En Lia:

Nogmaals gefeliciteerd, een geniet er nog van en een goede terug reis,
    Groetjes Lia en Wim

• 22 Mei 2016 - 12:54

Chris En Gwen Stoddart (in Engeland):

Lieve Heiltje,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. We hopen date je een hele fijne dag zult hebben met je familie van Barcelona, en dat de zon de hele dag voor je zal schijnen. Geniet nog van de rest van je vakantie, en "relax"!
    Happy Birthday! Veel lieve groetjes van Chris en Gwen x x

• 22 Mei 2016 - 14:02

Nelleke:

Happy birthday Heiltje!
    En ook een Goede thuis reis toegewenst!
    Kus van mij!?

• 22 Mei 2016 - 14:03

Lenie En Siets:

Hallo Heiltje en arie
    van harte gefeliciteerd met je verjaardag Heiltje.
    We wensen jullie een fijne en zonnige dag toe en een
    voorspoedige reis naar Pijnacker. Groeten van ons beiden
    Lenie en Siets

• 22 Mei 2016 - 14:49

Marrie:

Dag Heiltje en Arie,

Allereerst Heiltje van harte gefeliciteerd, wens je een fijne dag toe. Gezellig dat Ernst en Marga met jou je verjaardag kunnen vieren, dat gebeurt niet elk jaar.
    En Arie heb je altijd plakspullen bij je voor het geval je een lekke band krijgt, of moest je een fietsenmaker opzoeken, dus lopen! Maar ik denk dat je wel voorbereid bent op eventuele pech onderweg.
    Heiltje wat een prachtige dingen heb je weer gemaakt. Zo is je vakantie niet alleen ontspannen maar ook nog hard werken want dit is niet in een paar uurtjes gedaan.
    Heb een goede, veilige reis naar huis. Tot ziens in de Albert Schweitzerlaan.
    Groeten, Marrie

• 22 Mei 2016 - 15:48

Ien Van Wijk:

Van Harte gefeliciteerd met je verjaardag fijne dag toegewenst je Verslag weer gelezen erg leuk allemaal de groetjes xxx

• 22 Mei 2016 - 16:54

Len:

wel proficiat en voor arie ook petje af met het fietsen.Heb je haakwerk bekeken een hele collectie ik heb na Spanje niet meer gehaakt.Ja SPANJE verhoogt overal zijn prijzen men sen gaan nu weer meer naar Spanje inplaats Turkije of andere lansen .Ik heb het van meerdere gehoord.Pak nog een goede hoeveelheid zon en een goede reis Groetjes

• 22 Mei 2016 - 17:02

M En M:

Jarige Heiltje van harte gefeliciteerd met een jaartje erbij en Arie ook gefeliciteerd.
    Bijna weer terug naar ons landje waar het heel wisselend weer is!
    Wensen jullie een voorspoedige en gezellige terugreis.
    En wat heeft de oudere maar jong in doen en laten Arie een geweldige fietsprestatie geleverd!
    De foto met het haakwerk mag er ook zijn!
    Geniet nog volop van deze dag en veel liefs en dikke kus voor allebei van de Haagse meisjes.

• 23 Mei 2016 - 12:22

Ruud Kelder:

Hoi Jarige Jet. Alsnog van harte gefeliciteerd. Je hebt hard gewerkt in de vakantie en Arie heeft weer erg zijn best gedaan op de fiets. Geweldig toch dat dit allemaal nog kan. Zelf ben ik weg met mijn verjaardag, want we gaan een lang weekend naar Duitsland. De weersvooruitzichten zijn prima, maar nu is het waardeloos; het lijkt wel herfst. We wensen jullie een voorspoedige en veilige terugreis. Liefs, M&R.