Laatste verslag vanuit Oirschot - Reisverslag uit Oirschot, Nederland van Arie & Heiltje - WaarBenJij.nu Laatste verslag vanuit Oirschot - Reisverslag uit Oirschot, Nederland van Arie & Heiltje - WaarBenJij.nu

Laatste verslag vanuit Oirschot

Door: Heiltje

Blijf op de hoogte en volg Arie & Heiltje

02 Oktober 2017 | Nederland, Oirschot

Het laatste verslag! We hebben besloten morgen naar huis te gaan. Hoewel de weersverwachting slecht is valt het iedere dag toch weer mee.
Vrijdag zijn we in Ittervoort aangekomen. Zaterdag echt de hele dag regen. Ik ben de camper niet uit geweest want de ruimte voor toilet en douche hier op de camperplaats heeft twee vervelende hoge stoelen, daar kom ik niet in. Dus dat werd douchen/afspoelen in de camper.
Zondag prachtig weer, we zijn naar Thorn, het witte stadje gewandeld. 2,5 km. Goed te doen want langs de drukke weg is gelukkig een fietspad. Wat is Thorn toch weer leuk. We zijn er al meerdere keren geweest. Ook een keer met de familie Lalleman.
Arie was heel benieuwd of het wel zou gaan met de rolstoel, want al die hobbelige keien kunnen behoorlijk pijn doen als ik er over rijd. Maar... mijn nieuwe rolstoel houdt zich prima en door de dikke banden was het goed te doen. Ik had meer last van mijn nek dan van mijn rug!
Vandaag, maandag zijn we naar Oirschot gereden. Ik had op internet een leuke camoerplaats gevonden, 1,5 km uit het centrum van Oirschot.
Als je hier aan komt dan ga je naar een leuke ruimte/schuur, daar kan je alles vinden en ook tijdschriften ruilen. Je neemt een envelop en een papier en vult je kenteken, emailadres en hoeveel nachten je wilt blijven in en doet het geld (15€ per nacht incl. Elektra) er in en stopt het in een brievenbus. Goed gedaan. Alles is prima en netjes. Jammer alleen dat er geen wc en douche is, gelukkig hebben we die zelf aan boord. Er staan nu 8 campers. We staan op siergrind en er is een kleine strook gras voor de campers. Je kijkt uit op het Wilhelminakanaal en er ligt nu één grote rijnaak.
Al met all leuke camperplaats.
Vanmiddag zijn we de 1,5 km naar Oirschot gewandeld. Arie kon zich niet mee herinneren hier geweest te zijn, alleen die grote stoel, dat wist hij nog wel. Het was er gezellig en mooi. De terrasjes die open waren zaten aardig vol, het was dan ook mooi weer. Zon en wind, maar niet koud want Arie nam een groot ijsje, twee van die grote ronde wafels met heel veel ijs er tussen en ik een medium milkshake. Zal wel de laatste zijn van dit jaar!
Morgenmiddag hebben we met Len, vriendin van ons en mijn ouders, afgesproken om even gedag te zeggen. Zij woont in Oisterwijk en sinds mijn moeder overleden is hebben wij elkaar niet meer gezien. Daarna rijden we naar huis. Het is genoeg geweest voor deze keer!
Iedereen bedankt voor de leuke reakties, emails, smsjes en whatappjes. De volgende vakantie is gepland in het voorjaar. Toch maar weer naar Spanje. Nederland vergeten we even. We moeten eerst bijkomen van het slechte weer dat we, om en om met redelijk mooi weer hebben gehad. We houden toch meer van het Spaanse klimaat en zolang het nog kan.....

Groetjes van ons beiden en de meisjes die vast blij zijn als zij weer op hun eigen plekje kunnen liggen, hoewel het plekje hier in de camper ook niet slecht is! Ze hebben samen het hele bankje voor zichzelf!

• 02 Oktober 2017 - 18:45

Georgette:

Nou het weer was wel niet Spaans maar ik denk dat ahet rondje Nederland toch wel leuk voor jullie is geweest. Goede reis en wel thuis

• 02 Oktober 2017 - 19:31

Joco:

Jos en ik hadden wel gedacht dat jullie het voor gezien wilden houden.
    Met dit weer is het niet leuk meer alhoewel je dan andere dingen gaat doen dan in de zon zitten.
    We hebben gelukkig nog redelijk goede weken gehad. We zijn de laatste jaren natuurlijk verpest
    met het mooie weer in september. Ik heb liever dit zonnetje dan die erge hitte en ik slaap dan ook
    slecht. We hebben nu als beren geslapen. Trouwens onze camping zou voor jullie ook goed
    zijn. Stonden ook veel campers en speciale invalidentoilet en goede fietsomgeving.
    We zien jullie wel weer verschijnen. Jullie overburen hebben inmiddels mooie kozijnen laten
    plaatsen. Een heel ander huis nu zeker met de opgeknapte tuin. Jullie zien het wel.
    Groetjes van ons en straks een welkom thuis. Jos en Conny.

• 02 Oktober 2017 - 19:53

Reiny:

Hoi Arie en heiltje
    Zo je heb Nederland weer een keer gedaan ,ook wel leuk.maar jullie hart licht toch in Spanje.
    Maar niet ver keert het weer eens gedaan te hebben na zoveel jaar toch.
    Maar kom maar lekker naar huis gezellig.groetjes tot van de week.

• 02 Oktober 2017 - 22:07

Ben Te Kiefte:

Arie en Heiltje,
    goede reis naar huis. Volgens Georgette was het weer niet Spaans maar Spartaans.
    Als ik weer eens de trein pak, kom ik naar Pijnacker om bij te kletsen en een paar kletskoppen te eten.

Groeten van mij en van Laura uit het mooie 't Harde

• 02 Oktober 2017 - 22:32

Marrie :

Dag Heiltje en Arie,

Wat is de tijd toch snel gegaan, jullie zijn al weer aan de 4e week bezig. Ondanks het minder mooie weer hebben jullie het best lang volgehouden, vooral in het begin toen de regen met bakken naar beneden kwam heb ik vaak aan jullie gedacht. Jullie kennende weet ik dat jullie erg positief zijn ingesteld. Maar wat zijn jullie plannen erg veranderd. Het rondje noord Nederland is wel geëindigd in het zuiden. Ik wens jullie een goede reis en we zien elkaar wel weer.

Groeten, Marrie

• 02 Oktober 2017 - 22:54

Ellen:

Hoi Heiltje en Arie,
    Jullie hebben het best lang volgehouden. Ik was allang weer naar huis gereden (maar ook geen kamperen gewend!). Toch hebben jullie nog veel gezien wanneer ik de verslagen zo lees en niks moet, maar alles mag zullen we maar denken. En gewoon lekker genieten zolang het weer het toelaat.
    Goede reis terug naar Pijnacker en tot kijk. Groetjes,
    Ellen

• 03 Oktober 2017 - 09:07

Ien Van Wijk :

Welkom thuis in iedergeval Jullie hebben het toch nog Lang uitgehouden het is nu goed weer om terug te rijden het lijk mij wel leuk om Nederland is goed tebekijken doe voorzichtig de laat ate dag groetjes Ien

• 03 Oktober 2017 - 17:34

Ruud Kelder:

Oost, West, thuis is het ook niet alles!
    Wordt het volgend jaar Spanje of Catalonë? M&R.

• 08 Oktober 2017 - 11:22

Rinatonvanruitenburg:

Goede reis terug en wel om thuis het is gelukkig niet zo ver groetjes rina