6e reisverslag - Reisverslag uit Peñíscola, Spanje van Arie & Heiltje - WaarBenJij.nu 6e reisverslag - Reisverslag uit Peñíscola, Spanje van Arie & Heiltje - WaarBenJij.nu

6e reisverslag

Door: Heiltje

Blijf op de hoogte en volg Arie & Heiltje

04 Mei 2016 | Spanje, Peñíscola

Camping Eden in Peñiscola is bijna verleden tijd. Zaterdag verkassen we naar camping Tres Estrellas in Gava, vlakvij het vliegveld van Barcelona.
We genieten ernorm van de warmte en de zon! heerlijk! Vandaag zijn we weer op de fiets naar Benicarlo 5 km noordwaards gegaan. Arie met zijn slagersmand voorop, jaja, het kan niet gekker! Voor zijn hondjes heeft hij alles over. Luna was alweer met haar schelle stem aan het blaffen van de zenuwen! Elvis ging weer bij mij op schoot. Het was prachtig weer, mooie blauwe lucht zonder één wolkje en een lekker windje. Het was druk op de boulevard, eigenlijk de hele week al. Waarschijnlijk ook een vakantie week voor de Spanjaarden.
Veel fietsers naar de markt in Benicarlo vandaag en wandelaars en stoklopers. De laatsten zijn haast altijd Nederlanders. De fietsers voornamelijk Nederlanders en Duitsers.
in Benicarlo en op de markt aangekomen heeft Arie zijn fiets weggezet en is hij op een bankje gaan zitten vlak naast de churrokraam. Churro's, lange staafjes met suiker of chocoladesaus, gemaakt van een soort oliebollenbeslag, maar dan zonder roIjnen. De Spanjaarden eten het bij het ontbijt, maar de Churrobakker had het druk met al die toeristen!
De warenmarkt had ik snel bekeken, het is overal hetzelfde en afgelopen maandag waren we ook al in Peñiscola naar de markt geweest. Op de groentenmarkt zocht ik een kraam waar men én groenten én fruit verkocht. Het was heel druk dus ging ik maar achter de rij mensen staan in de hoop dat ik later door kon schuiven. Jullie begrijpen wel dat dit niet eenvoudig is met mijn rolstoel met fiets eraan. Ik hield goed in de gaten wie er na mij kwamen maar op een gegeven moment hoorde ik een nummer afroepen, ja hoor..... Je moest een nummertje trekken, hoog boven mij hing de rol. Een vriendelijke meneer gaf mij er een en ik kreeg nummer 79, terwijl nummer 68 aan de beurt was. Pfffft. Gelukkig had Arie gezegd dat ik me niet hoefde te haasten hahaha! Eindelijk was ik aan de beurt. Ik nam 1 kilo aardbeien, 1,60€, 2 kilo tomaten 1,40€, een pond snijboontjes waarvan ik de prijs vergeten ben maar die meestal het duurtst zijn. Ik zag ook geel/oranje vruchten, waren het nou pruimen of abrikozen, 2 kg voor 1,80 vooruit maar, ze zagen er lekker uit en samen met de bananen en de aardbeien heerlijk voor de smoothie dacht ik.
Nog een leuk shirtje voor 6€ heb ik gekocht en toen terug naar Arie die zich best had vermaakt met mensjes kijken maar zat te snakken naar een zak churro's die hij dan ook snel is gaan halen.
We fietsten om 10.30 uur bij de camping weg en waren om 13.00 uur weer thuis. Nog even over de slagersmand waar Luna dus in zit. Toen we terug gingen zei ik tegen Arie, geef Luna maar bij mij en zet Elvis in de mand, even wat anders. Dus Luna bij mij op schoot. Maar toen Elvis in de mand zat ging Luna heel hard blaffen en ze hield pas op toen zij weer in de mand zat. Arme Elvis!
Op de camping gekomen ging ik allereerst die onbekende vruchten bekijken en proeven, je kon de velltjes er af trekken en binnenin zaten af en toe wel 4 mooie donkerbruine glimmende pitten. Het vruchtvlees was heerlijk, fris zoetzuur en best wel sappig. Maar.... Het waren geen pruimen en ook geen abrikozen.
Even gegoogled: geel/oranje vruchten met meestal meerdere pitten heb ik getypt, op zoeken geklikt en toen op afbeeldingen en ja hoor, een heleboel foto's van mijn vruchten. Jullie zijn nu natuurlijk nieuwsgierig welke vruchten het zijn. MISPELS! Ik ken alleen de naam van de kruiswoordpuzzels maar had ze nog nooit geproefd en Arie ook niet. Weer iets geleerd. Heerlijk. Die twee kilo komt wel op!
Volgens de weerbericht el Tiempo schijnt de zon morgen weinig en gaat het záterdag en zondag regenen, óók in Barcelona. Nou ja... We zien het wel, misschien valt het wel mee.
Beste mensen, dit was het weer voor deze keer. Het volgende verslag vanuit Barcelona.
Groetjes van ons beiden en de meisjes, die vandaag toen we terug kwamen van de markt gelijk in de camper neerploften, ze waren moe terwijl ze niets te doen hebben gehad alleen maar zitten en kijken én natuurlijk blaffen!!!

• 04 Mei 2016 - 21:52

Marianne Werder:

hallo alle 4, wat fijn om weer mee te reizen met jullie.
    Nee, ik ken ook geen mispels zijn die wel in Nederland te koop?
    Hier is het erg druk omdat mijn vader zijn bovenbeen onder de heupkop gebroken heeft na een val.
    We hebben veel in het ziekenhuis bij hem gezeten vanwege zijn dementie maar nu is hij weer terug op zijn eigen afd. maar nog heel erg in de war en eet en drinkt slecht, dus is jullie vrolijke vakantie verhaal meer dan welkom bij mij als fijne afwisseling.
    Lekker genieten en tot de volgende keer.
    Liefs van ons.

• 04 Mei 2016 - 22:36

Reiny Van Schie:

Hoi Arie en heiltje
    Gezellig om weer wat te horen het gaat goed met jullie.
    En de hondjes.
    Nou met ons ook wij zijn in turkijen met Bob en Daan ook mooi weer en erg gezellig met de jongens.het is voor jaars vakantie.
    Nou jullie nog veel plezier .groetjes van Jaap en reiny.

• 05 Mei 2016 - 08:45

Georgette:

Van mispels had ik wel gehoord maar nooit gezien. Wij hebben eindelijk ook mooi weer zijn vorige week in Gorssel geweest. Nu is Margo en fam. Er tot zondag.Goede reis naar Barcelona.

• 05 Mei 2016 - 14:38

Aa D En Ria:

Hallo lieve mensen.Hier .een berichtje van ons.Net thuis gekomen van de Veluwe.Het is hier nu ook mooi weer.A.s maandag vertrekken wij ook naar Castelldel Fels voor 3 weken.Hopelijk is het weer dan ook opgeknapt.Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben en wat die mispels aan gaat die eten we ook in Thailand.Nog veel genieten poot voor die meisjes en jullie een dikke knuf Ria

• 07 Mei 2016 - 20:21

Ine Van Wijk:

Leuk al jouw berichten om te lezen is de reis vandaag goed gegaan het is hier ook in eens zomer geworden gaat het goed met Julie groetjes

• 07 Mei 2016 - 21:24

Marrie:

Fijn dat jullie genieten van de vakantie. Maandagmorgen ging ik 's morgens om half zeven weg met de auto, toen moest ik ruiten krabben, omdat het had gevroren en nu is het zomer. Wat een verschil he. Wat betreft de mispels, er is een gezegde in het Nederlands "Zo rot als een mispel".
    Nog een fijne tijd .

• 13 Mei 2016 - 18:12

Len:

wel geniet van alles nog ik ben ineens snipverkouden geworden na een week bleek het hooikoorts te zijn nog nooit gehad blijk dat je op oudere leeftijd dat toch nog kan krijgen.wij hebben jazz in duketown met pinksteren en het weer wordt pet jammer groetjes en hou je goed