5e reisverslag - Reisverslag uit Peñíscola, Spanje van Arie & Heiltje - WaarBenJij.nu 5e reisverslag - Reisverslag uit Peñíscola, Spanje van Arie & Heiltje - WaarBenJij.nu

5e reisverslag

Door: Heiltje

Blijf op de hoogte en volg Arie & Heiltje

24 April 2016 | Spanje, Peñíscola

Hier al weer het 5e reisverslag, hoewel reizen doen we momenteel niet! We hebben een rustig weekje achter de rug met niet al te hoge temperatuur en afwisselend zon en wolken. Arie en ik hebben al afgesproken dat dit de laatste keer is, na zoveel jaren, dat we op deze camping zijn. We vinden het hier deze tijd van het jaar toch te fris. Als we één dag verder rijden, ongeveer 250 km, jaja dat is voor ons één hele dag onderweg zijn, dan scheelt het aanmerkelijk. Af en toe wel 7 graden! Dus wordt het volgend jaar tussen Valencia en Torrevieja. We kijken wel. Ik heb een jaar de tijd om een voor mij geschikte camping en omgeving uit te zoeken.
Arie heeft wel gefietst, maar ik ben vorige week de camping niet af geweest. Ik had geen zin om 2 km te wandelen naar het dorp terwijl de temperatuur niet lekker was en de zon af en toe achter de wolken verdween. Ik heb lekker zitten haken. Één vest heb ik al weer klaar en ik ben nu een zomertrui aan het haken van katoen, je weet wel, die ouderwetse babykatoen met die ooievaar er op. Dan wel met dubbele draad want het is erg dun.
Natuurlijk maken we toch wel wat mee, al is het dan 's nachts:-) midden in de nacht werd ik wakker. Arie lag te mompelen in zijn slaap en ineens zei hij hard op. "Ik ga naar mijn auto, tot kijk maar weer" dus ik antwoordde, Tot kijk! Hij was meteen wakker en moest lachen. Hij droomde van een (jammer voor hem) oud vrouwtje die op de Katwijkerlaan woonde en waar hij een nieuwe voordeur had geplaatst, ze was er zo blij mee zei ze tegen hem en ze was hem aan het verven. Arie zag (nog steeds in zijn droom) dat er allemaal druipers op de deur zaten, dus zei hij tegen haar dat ze wel goed moest schuren anders werd hij niet mooi.
Na uitgelachen te hebben zijn we weer gaan slapen. De volgende ochtend vroeg ik hoe dat vrouwtje heette, maar dat wist hij niet. Ik vroeg of het lang geleden was dat hij die deur daar geplaatst had. Toen zei hij "maar ik heb daar nooit een deur geplaatst". Jullie kunnen je wel voorstellen dat we dubbel lagen van het lachen! Zo zie je maar. Arie droomt veel en ik krijg dan ook vaak genoeg een pets in mijn gezicht of tegen mijn rug. Toen dat gebeurde mopperde ik want het was aardig pijnlijk tegen mijn rug. Hij zei dat hij mij aan het redden was want de rolstoel kiepte om. Ach toch wel lief hè, maar voortaan slaap ik met een kussentje tegen mijn rug. Zien jullie het voor je? Het oude stel naar bed en oma een kussentje tegen haar rug zodat zij niet "mishandeld" kan worden:-)
We hadden nog een leuk geintje. Arie had boodschappen gedaan, onder andere eieren gekocht. De eitjes glommen je tegemoet, net zoals je met de Pasen kunt doen door ze met een doekje met slaolie op te poetsen. "Wat een rare glimmende eieren" zei ik.
We aten die dag een salade en Arie kookte vier eieren, twee die we nog hadden en twee van die mooie glimmenden. Tot zover ging alles goed en de salade was heerlijk! Een paar dagen later ging Arie pannenkoeken bakken. We hebben zo'n klein elektrisch grillplaatje, heel goedkoop met weinig watt zodat de stoppen er op de camping er niet uit slaan als je een visje of een pannenkoek bakt.
"Ik maak mijn eigen beslag wel even" zei ik en pakte zo'n mooi glimmend ei en wilde deze op de rand kapot slaan, wat denken jullie ??? Het was een gekookt ei! Heb je extra eieren gekookt? vroeg ik aan Arie, nee gewoon 4 stuks zei hij en die hebben we opgegeten. Jullie snappen he al! Die mooie glimmende eieren, die achter af maar 6 voor 99cent kostten, waren gekookte eieren!!!
Wat hebben we gelachen, we hebben ze geproefd maar er zat kraak noch smaak aan en dan te weten dat we dus voor de salade 2x gekookte eitjes hebben gegeten hahaha! Ik veronderstelde dat ze misschien nog van de Paasdagen waren maar later zag Arie ze nog steeds in verschillende winkels, bah!
Nu is Arie weer zijn rondje aan het fietsen, het blijft bij de kleine ronde, ik denk dat de tijd van de grote ronde voorbij is, maar wat maakt het uit.... Hij is lekker bezig en wordt niet dik. Jullie willen niet geloven hoeveel slagroom hij ongestraft op zijn aarbeien spuit!!!! En dat bijna iedere dag. Jaloers word je er van!
Beste mensen, dat was het weer. Komende week ziet het er, wat het weer betreft, beter uit. Een stralende zon, een prachtige blauwe hemel. Temperatuur in de schaduw nu 21.1 graden, maar wel een stevige wind. Ik ga lekker buiten zitten.
Groetjes van ons beiden en de meisjes, die afwisselend buiten in de zon en dan weer binnen op de koele bodem van de camoer ploffen!

• 24 April 2016 - 12:48

Len:

HALLO WEL IK ZOU NU OOK GRAAG IN TORREVIEJA WILLEN ZIJN INPLAATS VAN HIER MET DE KACHEL.
    FONS EN LETTY VERTREKKEN VANDAAG PER AUTO NAAR ITALIE KLANTEN ENZ MAAR OOK LEKKERE RESTAURANTJES EN ZO MEER.JA ZIJ ZIJN GEEN ARIE DUS DE KILOS ZULLEN ER WEER BIJ KOMEN.
    GERARD HEEFT EEN SLOEP IN AMSTERDAM GEKOCHT AUTO HEB JE DAAR NIET NODIG DUS DIE GAAT MET KONINGSDAG DE GGRACHTEN OP.GROETJES AAN JULLIE BEIDEN.

• 24 April 2016 - 13:05

Ben Te Kiefte:

Hoi Heiltje en Arie,
    jammer dat het weer niet meezit. Als je zo ver rijdt verwacht je toch een lekker zonnetje. Misschien komt de warmte binnenkort jullie kant op.
    Hier hebben we polaire licht volgens de weerman en dat voel je ook. Het is zo'n 7 graden buiten met zon en regenbuien. Ernst moest gisteren voetballen in Kampen. De wedstrijd werd een vijftal minuten stilgelegd vanwege een hevige hagelbui.
    Arie, vanmiddag lekker kijken naar Luik-Bastenaken-Luik. Een mooie klimklassieker.

Nog veel plezier en groetjes van Laura en mij.

• 24 April 2016 - 14:41

Ernst:

Die deur plaatsen kan hij van de zomer doen aan Calle reloj ( de klokstraat) in La Zarza, niet bij een oud maar bij een jong vrouwtje :))

Vergeet niet dat het een zeer frisse april is dit jaar, na een warme winter is het voorjaar koud en nat!

• 24 April 2016 - 14:50

Georgette:

Jammer voor jullie dat het weer niet zo lekker is maar 21gr in de schaduw lijkt mij niet verkeerd. Wij zijn dit weekend in Gorssel geweest daar was het 10 graden. Vanmorgen een flinke sneeuwbui gehad daarna zon maar niet lekker om buiten te zitten. Groetjes van ons

• 24 April 2016 - 17:15

Nelleke:

Wat een gezellig verslag, ik heb er hard om zitten lachen! Het dagelijkse leven gaat door zelfs al ben je met vakantie!
    Wij gaan as zaterdag oop op pad. Met drie vluchten naar Ft Lauterdale en dan met een cruiseboot van FtLaterdale naar London. De bedoeling was dat Henk in London voor een maand moest werken. maar nadat we de (heel goedekope!) cruies hadden geboekt zegden ze het werk af omdat ze hun funding verloren hadden.... We keken elkaar wat verslagen aan en begonnen er toen maar om te lachen. De cruise konden we niet meer afzeggen dus we gaan er gewoon lekker van genieten! Van southhampton met drie treinen (grrr...) naar Harwich en dan met de nachtboot naar Hoek van Holland. Met twee treinen naar Breda waar Cees ons ophaalt. Paar dagen bij Cees en een paar dagen bij mijn beste vriendin en dan twee dagen in amsterdam waar we met Henk en Anne gaan eten. Dan vliegen we naar London want achteraf gezien willen ze toch een week werk van Henk en betalen dan onze terugreis als vergoeding. prima hoor ze hebben ons in een mooi hotel even ten noorden van London gezet en we gaan er van genieten. Ik ben nog nooit in London geweest!.
    Ik doe geen reisverslagen maar he ziet het wel op Facebook.
    Liefs en geniet van je vakantie!

• 24 April 2016 - 19:44

Joco:

Jullie maken wel wat mee met elkaar maar dat houdt de spanning er in.
    Jos is regelmatig 's nachts aan het voetballen en krijg ik een trap.
    Dan is hij druk geweest en reageert af.
    Hier is het ijzig koud. Vanmorgen waren er glijpartijen in Brabant.
    Woensdag mag Mamima haar bontmuts wel opzetten. Jammer voor alles
    wat dan georganiseerd is. Wij nemen dan maar een extra wijntje.
    Oostenrijk heeft ook weer sneeuw. Het weer is van slag in Europa.
    We hopen voor jullie dat het weer beter wordt daar. We zien de beelden
    op TV en zien regelmatig wolken overdrijven. In de sloot aan de overkant
    had een waterhoentje 6 kleintjes en nu zwemt er nog maar eentje. Alles
    opgevreten.
    Lieve mensen, geniet van jullie tijd in Spanje. Wij moeten nog even wachten
    tot begin juni.
    Groetjes,
    Jos en Conny

• 24 April 2016 - 21:04

Marianne Werder:

zondag avond, we zijn net terug van een drukke dag, eerst een bezoekje aan mijn vader en zijn schone was in de kast leggen en de vuile was meenemen, dan na de koffie naar huis, ons omkleden voor de laatste keer Thé-dansant in Den Haag en aansluitend een dineetje met 6 andere dans vrienden, leuk en lekker.
    Dan thuis zie ik jullie leuke bericht, wat heb ik gelachen.
    Ja, zo vliegen de weken voorbij en is het hier nu koud, ik heb de cv aangezet en Reinhard zijn elektrische dekentje.
    Ga vooral lekker genieten en tot de volgende keer weer. liefs uit Pijnacker van Reinhard en Marianne.

• 24 April 2016 - 22:53

Reiny Van Schie :

Hallo gezellig weer een bericht
    Arie en heiltje
    Nou wel gezellig zo samen de een fiets lekker Arie houhetmaar vol.
    En Heiltje zit heerlijkbuiten methaan haak werk mooier kan het toch niet echt vakantie
    Samen zo lekkernaar je zin .
    Nou hier is alles o.k maar wel koud .
    Ze geven nog de hele week koud weer door. Ongezellig
    Jaap is net terug van de beker wedstrijd Utrecht Feijenoord.gelukkig gewonne
    Nou nog veel plezier en tot het volgende bericht .Xxxxx

• 25 April 2016 - 11:57

Ria Steentjes:

L
    euk om weer wat te lezen.Ja het weer valtegen hadden we al vernomen uit Castell de fells hopelijk wordt het in mei beter.Dan gaan wij naar Castell de fells voor drie weken.Nog heel veel plezier en toch maar genieten.Lieve groet van ons Aad en Ria.

• 25 April 2016 - 14:21

Ruud En Mary:

Hier is het maar koud en nat, dus geniet er maar dubbel van.