Dinsdag 6 mei - Reisverslag uit Peñíscola, Spanje van Arie & Heiltje - WaarBenJij.nu Dinsdag 6 mei - Reisverslag uit Peñíscola, Spanje van Arie & Heiltje - WaarBenJij.nu

Dinsdag 6 mei

Door: Heiltje

Blijf op de hoogte en volg Arie & Heiltje

06 Mei 2014 | Spanje, Peñíscola

Daar zijn we weer.
Ons leventje kabbelt rustig voort hier, echt vakantie!
Op 1 mei zijn we weer naar het stadje gewandeld en druk dat het was!!! Veel drukker als dat het op een gewone zondag is. Het was echt een extra vrije dag hier. Ineens kwamen we joggers tegen en skaters en toen we het terras zaten bij de jubilados, de pensionisten en het tegen 12 uur liep werden de tafels van elkaar geschoven en extra stoelen bij gezet en kwamen de Spanjaarden bijna in drommen aan, lichtelijk overdreven natuurlijk. Maar zo druk hadden wij het nog nooit gezien. Bij de bar moest je een nummertje trekken, wat Arie natuurlijk niet kon weten en hij als Jan met de korte achternaam heel lang moest wachten tot hij het door had en hij met zijn bestelling van 2 cafe con leche snel tussendoor geholpen werd.
Ze kwamen naar buiten met borden vol visjes en allerlei lekkere dingen en dat terwijl de hoofdmaaltijd rond 14.30 uur is.
Kunnen jullie je het voorstellen? Een vol terras met kwetterende en schetterende Spanjaarden? Wel gezellig hoor!
Verder zijn we de week doorgekomen met wandelen en luieren, behalve Arie natuurlijk die elke drie dagen zijn rondje van 80 km fietst. Ben benieuwd of hij dit jaar weer om de dag kan gaan fietsen als zijn conditie op pijl is. Het weer blijft mooi, niet te warm, veel zon met een lekker fris zeewindje. Tot nu toe hebben we één dag niet buiten gezeten omdat er geen zon was en de wind te fris.
Gisteren was er markt in Peñíscola. Toen we op de plaats van de markt kwamen was er niets, alleen grond werkzaamheden en daardoor bleek de markt verplaatst te zijn naar het grote parkeerterrein naast ons Jubilados restaurant.
Arie is met de meisjes lekker in de schaduw gaan zitten en ik naar de markt. Veel leuke dingen gezien maar alleen een leuke broek gekocht voor 6€. Arie kan tevreden zijn, hoewel.... Er komen nog meer maandagen!
Ik werd nog aangehouden door twee Spaanse dames en één heer die vroegen waar je mijn mooie rolstoelfiets kunt kopen. Ik het in mijn beste Spaans uitgelegd en de website op een papiertje geschreven. Beide dames liepen heel ongelukkig met twee krukken. Ze waren heel enthousiast totdat zij mij vroegen hoe duur de fiets is en ik moest zeggen dat deze tegen de 2000€ kost.
Wat zijn wij toch verwend, kopen maar dure fietsen, elektrische fietsen en racefietsen of het heel normaal is. Het gezicht van beide dames betrok en stil namen ze afscheid. Zo zie je maar weer eens hoe bevoorrecht wij zin! En met wij bedoel ik wij, familie en vrienden.
Voor ons is 2000 € ook veel geld, maar ieder van ons kan daar toch wel voor sparen. Misschien een enkeling uitgezonderd.
Vandaag is Arie weer gaan fietsen. Hij is om 12 uur vertrokken en ik verwacht hem rond 15.30 uur we terug.
Verder eigenlijk weinig te vertellen, behalve dat we de sticker ja/nee vergeten zijn op de brievenbus te plakken en er dus wel een hele grote stapel reclame zal zijn.
Karin zal als ze in Pijnacker is er wel een sticker op plakken. Toch wel handig dat zij in Pijnacker werkt :-)
Beste mensen dit was het weer voor vandaag.
Mooi weer gewenst en groeten van ons beiden en de meisjes

PS weten jullie dat er al enkele foto's op deze site staan? Even aan de linker kant op foto's klikken

• 07 Mei 2014 - 11:20

Ruud:

Hoi LEVENSGENIETERS. Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben. Bij het lezen van jullie gezellige verslag straalt de tevredenheid er vanaf. En terecht: we mogen ons gelukkig prijzen op dit plekje van de aarde geboren te zijn en niet in een of ander ontwikkelingsland. We hebben net gehoord dat Spanje uit de crisis omhoog krabbelt en als ik jullie bericht lees, vraag ik me af: welke crisis?????????????????
    Wij vertrekken dinsdag a.s met het vliegtuig naar Bergen (Noorwegen) vanwaar we met de boot van de Hurtigruten naar het noorden varen tot aan de Russische grens en weer terug. Hopelijk werkt het weer een beetje mee; daarvan zijn jullie in het zuiden minder afhankelijk.
    Heel veel vakantieplezier gewenst, liefs M&R.

• 07 Mei 2014 - 11:20

Ruud:

Heel veel vakantieplezier gewenst, liefs M&R.

• 07 Mei 2014 - 11:42

Ria En Aad:

Hallo lieve mensen en meisjes.Eindelijk een berichtje van ons.Op de camping vaak geen internet dus vandaar.Nu even thuis was doen huis doorwerken koffers pakken en dan dinsdag op naar spanje.We vertrekken om 7uur vanaf Rotterdam en zijn dan om een uur of 9 in Barcelona hopen dat het weer goed blijft.Zo te lezen hebben jullie het goed naar je zin.Heerlijk zo op je gemak alles doen waar je zin in hebt.Wij wensen jullie nog veel mooie dagen en dat het weer ook maar goed mag blijven dan hebben wij het ook .Lieve groet Ria

• 08 Mei 2014 - 16:31

Len Van Delft:

Net van de kapper wilde nog het dorp in maar stromende regen dus maar naar huis en denkende aan het spaanse zonnetje.Moederdag bij fons en lettij aan de asperges hopelijk beter weer.MARLENE moest voor haar werk 14 dagen naar tbuitenland wat een organiseer omdat met de kleintjes te regelen LETTY moeder van de vader devader en de chreche wat een gedoe.Blijf gezond en geniet groetjes Len

• 10 Mei 2014 - 12:38

Marianne Van Ginkel:

Fijn dat jullie zo genieten. Bij ons is het knudde met het weer. Maar voor de tuin was het heel hard nodig!! Knuffel voor de meiskes en hartelijke groet van mij

• 12 Mei 2014 - 21:44

Georgette:

Lekker zeg zo in het zonnetje. Wij zijn een week naar Gorssel geweest tot woensdag droog en zonnig weer daarna mild herfstweer, Maar dat zijn wij wel gewend in dit kikker land. Jan heeft kastjes gemaakt in de slaapkamer van ons chalet leuk met Louvre deurtjes staat mooi en weer bergruimte erbij.Vorige week zondag zijn wij een dagje naar Margo geweest zij was met haar gezin in een huisje van Erwin's tante in Drenthe.Vanaf Gorssel was dat toch nog 1/1/2 uur rijden. Was heel gezellig lekker gewandeld met zijn allen Drenthe is toch ook wel mooi.Vrijdag gaan wij weer het weer wordt beter in het weekend blijven dan 5 of 6 dagen wij leven echt in het westen en oosten haha.Luitjes, geniet maar lekker en tot mails maar weer.