Hondenkapper - Reisverslag uit Peñíscola, Spanje van Arie & Heiltje - WaarBenJij.nu Hondenkapper - Reisverslag uit Peñíscola, Spanje van Arie & Heiltje - WaarBenJij.nu

Hondenkapper

Door: Arie & Heiltje

Blijf op de hoogte en volg Arie & Heiltje

02 April 2009 | Spanje, Peñíscola

Weer een berichtje uit een nu zonnig Peñíscola!

Gisteren hadden we om 10 uur een afspraak bij de Pellequeria Cania = hondenkapper in Benicarlo, ongeveer 6 km hier vandaan.
We hadden speciaal de wekker gezet want we worden zo laat wakker hier! Toen we opstonden om 8 uur was het droog. Voor alle zekerheid namen we wel regenkleding mee. Om 9.15 uur gingen we fietsen en 10 minuten later begon het te regenen.
Jakkes.... dat ben ik niet gewend hoor, in de regen op de fiets en Elvis op mijn schoot. Natuurlijk kwamen we te vroeg in Benicarlo aan en was de winkel nog gesloten. Aan de overkant was een cafeetje waar we een kop koffie zijn gaan drinken en zicht hadden op de winkel. Om 10.10 uur werd de deur opeen gedaan. Wij naar binnen en wat bleek..... een van de meisjes was ziek en nu stond de andere er alleen voor en zij vroeg of Elvis om 12.00 uur wilde komen en zij zou dan om 13.30 uur klaar zijn. Nou wij waren niet blij natuurlijk, het regende nog steeds buiten. Maar we hadden geen keus, we zijn in Spanje en dat moeten we weten hahaha!
Elvis weer meegenomen en in de regen toch maar naar de markt gegaan waar de helft van de kramen leeg was. Een gelegenheid gezocht om koffie te drinken maar dat viel niet mee, er mag bijna nergens een hond mee naar binnen. Dan maar terug naar ons cafeetje tegenover de hondenkapper.
Het vervelende was echter dat je voor de WC een trap op moest. Servicio ariba! Om half twaalf moest ik toch echt nodig, wat nu. Ik ging naar de hondenkapper en vroeg of ik daar naar de wc kon, ook boven! Pfffft. Wij ons boeltje gepakt en naar iets anders op zoek met een wc beneden om daar nog een half uurtje te gaan zitten. Het regende nog steeds!!!!!
Benicarlo is maar een klein plaatsje met allerlei kleine tentjes waar je moeilijk met je rolstoel naar binnen kunt. Maar we vonden er nog een met wc beneden! Mijn dragonfly afgekoppeld en wij naar binnen, het was hoge nood :-). Geen honden!!!! Het stond op de buitendeur, maar die was open zodat we het niet gezien hadden. Arie lelijk kijken en met Elvis naar buiten en ik vroeg in mijn beste spaans of ik even van het toilet gebruik mocht maken. Natuurlijk was dat goed. Dat was opgelost!!!! Wat een opluchting!
Inmiddels was het 12 uur geworden en nog steeds regen! We hebben Elvis afgegeven en uitgelegd hoe we haar geknipt wilden hebben en zijn toen samen boodschappen gaan doen. De Mercadonna, een soort spaanse AH, en de Lidl.
Ik zei tegen Arie dat we daar dan wel 1 ½ uur moesten zoek brengen want het was nog steeds niet droog. In de mercadonna ontdekten we op het parkeerdak een prachtige toiletgelegenheid met zelfs een toilet voor gehandicapten! En toen we naar de Lidl gingen bleek daar een warme bakker bij met een gezellige gelegenheid voor koffie te drinken en..... natuurlijk ook toiletruimte met een aangepaste toilet. Hahaha. We weten het nu voor de volgende keer.
Om 13.30 hebben we Elvis opgehaald, ze zag er keurig uit en rook heerlijk Het meisje had haar best gedaan!
Naar huis.... nog steeds in de regen. Het kussen van mijn rolstoel was helemaal nat en zanderig van het opspattende water, mijn schoenen en sokken waren doorweekt. Zo langzamerhand kreeg ik het aardig koud. Natuurlijk was Arie ook nat, maar die trapte er stevig op los, de dragonfly ging 19.8 km per uur!
Toen we terug waren op de camping snel droge kleding aan en, jullie raden het al.... , werd het droog en kwam de zon om de hoek kijken. Pfffft

Vandaag gaat Arie weer fietsen, hij heeft al een route uitgestippeld en gaat voor alle zekerheid na de koffie weg :-) . Ik ga een beetje ploeteren met een wasje en dan lekker in het zonnetje zitten.

Dat was het hondenkapperverhaal!
Groetjes aan jullie allermaal in een zonnig Nederland!

Arie, Heiltje en Elvis

• 02 April 2009 - 09:30

Ellen:

Hoi Heiltje en Arie,
    Wat een verhaal zeg. Ik zit af en toe wel een beetje te lachen om alle capriolen die je moet uithalen om "rustig" naar het toilet te kunnen. Geniet maar lekker van het zonnetje, ga ik ook zo doen met koffie, koekje en een boekje! Vanmiddag weer samen met Jolien de stal uitmesten van d'r verzorgpaard.
    Groetjes van ons 4-en
    Ellen

• 02 April 2009 - 09:53

Ernst:

Hier schijnt al weeeeeken de zon !
    Mensen gaan naar het strand en Sjakie rijdt elke dag door de straat !
    (ting ting ting ting ...)

• 02 April 2009 - 10:08

Ernst:

Hier schijnt al weeeeeken de zon !
    Mensen gaan naar het strand en Sjakie rijdt elke dag door de straat !
    (ting ting ting ting ...)

• 02 April 2009 - 12:14

Annemarie:

Hallo Heiltje,
    Heerlijk als je dan weer droog bent en het zonnetje schijnt, ben je alle ellende gauw weer vergeten.Voor de volgende keer is best handig dat je de "kleine kamertjes" weet te vinden.
    Nog bedankt voor je kaart, met de jaarvergadering zal die rondgaan.
    Tot een volgende keer,
    Annemarie

• 02 April 2009 - 13:10

Ruud:

Hoi Heiltje,
    Hoewel het voor jullie allemaal niet zo leuk was, heb ik toch wel stiekem een beetje gelachen om je verhaal.Ik weet zeker dat jullie de moed er wel inhouden!!!
    Hier is het prachtig weer en ik zit binnen. Ga nu weer aan m'n email verder. Liefs, Ruud.

• 02 April 2009 - 17:43

Ellen:

Hallo Heiltje, Arie en Elvis,

Niet leuk, dat het regent als jullie op pad gaan!
    Hier is het heerlijk weer, zitten veel mensen buiten in de tuin, en op terrasjes! Zaterdag is het heel erg warm, dus veel mensen naar Scheveningen.
    Wij, Marianne-Piet Jan, en Yvonne(m,n zusje) zijn gisteren naar Stadsschouwburg in Rijswijk geweest, gaaf, Belle Perez, zangeres uit Belgie, haar vader komt uit Andalusie, super gave muziek! DVD gekocht en Yvonne, Alois naast haar gestaan en foto gemaakt!
    Stuur het door als je weer thuis bent!
    Groetjes, Ellen en Loek

• 02 April 2009 - 18:25

Henny:

hoi luitjes
    ik vind het wel zielig
    dat elvis zijn jasje uit moest trekken en het regende zo,hopelijk wordt het beter weer .

groetjes henny

• 02 April 2009 - 20:17

Georgette:

Hallo Heiltje en Arie,
    niets is zo vervelend dan in de regen fietsen vind ik.Goed dat jullie nu een goede toilet gevonden hebben. Elvis is in ieder geval lekker gekortwiekt en het zonnetje schijnt weer!
    Vandaag zijn Jan en ik een dagje naar de Veluwe geweest heerlijk in het bos gewandeld het was prachtig weer.

• 03 April 2009 - 07:36

Willy Van Den Bulk:

Wat een verhaal zeg.
    Heiltje wat kun jij leuk vertellen zeg.
    We genieten van het reisverslag. Groetjes vanuit een zonnig Pijnacker

• 03 April 2009 - 08:43

Pepijn:

Wat een snertweer...

Gister voor het eerst in m'n trui naar school gegaan ^.^

• 04 April 2009 - 12:09

An Kentie:

Terwijl jullie nat regenden was ik lekker in de zon in de tuin aan het werk. Maar vandaag is het zeker 10 graden kouder, dus weer om te computeren. Wij hebben 2 dagen op de herder van Andie gepast waardoor alle hyacinthen, druifjes en narcissen praktisch gemaaid zijn. Maar ja, net als jouw hoge nood, er zijn nijpender problemen.Het komt weer goed. Wij gaan 16 april 4 dagen naar Groningen wat voor Car, die het dorp niet uit te knuppelen is, een wereldreis is.
    Veel plezier verder
    Groet
    An Kentie.-

• 04 April 2009 - 21:59

Reiny En Jaap:

hoi heiltje en arie
    nou heiltje af en toe een buitje is niet verkeert anders weetje niet meer wat dat is grapje.
    die arie fietst wat af heerlijk toch.
    jaap zijn neus knapt nu wel wat op gelukkig
    heiltje geniet nog maar lekker van de spaanse zon veel liefs van rein en jaap groetjes

• 05 April 2009 - 07:40

Jos En Conny:

Wat een nat verhaal zeg.
    Hier is het best aardig weer. Gisteren was het een wat mindere dag en vandaag zou het weer wat beter worden. De temperatuur is nog wat aan de lage kant maar het is droog. Ik heb al 2 x jeux de boules gespeeld in de buitenbak.
    Zelfs tot 11.00 uur 's avonds. Jongens, geniet maar lekker. Knuffel voor Elvis.

• 05 April 2009 - 14:35

Gwen (in Engeland):

Hallo Heiltje en Arie.

Wat leuk zeg, al die reisverhalen! Ik heb ze pas dit weekend gelezen (problemen met onze internet),en ik zit nu al uit te kijken naar het volgende bericht!
    Hier in Engeland is het de laatste week ook mooi weer geweest, maar morgen gaat het regenen.
    Geniet maar lekker van jullie vakantie in Spanje, en hopenlijk blijft de zon voor jullie schijnen.
    Veel liefs van Chris en Gwen in Engeland.